RTÜK’ten Halk TV’ye ‘Sayın Öcalan’ cezası

HDP Batman Milletvekili Mehmet Tiryaki’nin Halk TV’deki programda Abdullah Öcalan için “sayın” ifadesini kullanması RTÜK tarafından cezalandırıldı.

RTÜK Üyesi Okan Konuralp, Tiryaki’nin katıldığı programın üç kez durdurulduğu bilgisini verdi. Konuralp, “Halk TV'ye HDP Mv. Mehmet Tiryaki’nin, Öcalan için kullandığı 'Sayın' ifadesi nedeniyle para ve 3 kez program durdurma cezası da verildi. Oysa ki ifadenin suç olmaktan çıkartıldığını iktidar mensupları övünerek anlatıyordu. Yargıtay içtihatları da ifadeyi suç kabul etmiyor” dedi.

KILIÇDAROĞLU'NUN AÇIKLAMASINI BİR KEZ DAHA YAYINLADIĞI İÇİN DE CEZA

RTÜK, 30 Mayıs’taki toplantısında, Kılıçdaroğlu’nun TURKEN Vakfı açıklamalarını canlı yayınlayan KRT TV, Halk TV, Tele 1 ve Flash TV’ye para cezası vermişti. Halk TV ise karara tepki olarak, cezaya gerekçe gösterilen Kılıçdaroğlu’nun açıklamasını yeniden yayınlamıştı.

RTÜK, ceza haberi içinde Kılıçdaroğlu’nun açıklamasını tekrar yayınlayan Halk TV’ye bir kez daha ceza verdi.

Halk TV’ye yönelik ikinci cezanın RTÜK toplantısında verildiğini açıklayan Konuralp, “Siyasi iktidarın, ‘ekran koruyucusu’ rolünü üstlenen RTÜK, Halk TV’ye ‘CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu’ cezası kesti. RTÜK, CHP Lideri Kılıçdaroğlu’nun 24 Mayıs 2022 tarihli ‘TURKEN Vakfı’ açıklamasını ikinci kez yayınlayan Halk TV'ye ikinci kez idari para cezası verdi” dedi.

TELE1'E DE 'SAYIŞTAY CEZASI'

RTÜK, TELE1’i de kendisini eleştirdiği gerekçesiyle cezalandırdı. Basın, ifade ve düşünce özgürlüğünün güvencesi altında olan ve üstelik Sayıştay raporuna dayanan eleştiriler nedeniyle RTÜK, TELE1’e para cezası verdi.

TELE1'e daha önce de sayıştay haberleri için ceza gelmişti.

KONURALP: SİYASİ İKTİDARIN 'EKRAN KORUYUCUSU'

RTÜK Üyesi Konuralp, toplantıda alınan kararlara dair şu paylaşımları yaptı:

"Siyasi iktidarın, 'ekran koruyucusu' rolünü üstlenen RTÜK, Halk TV’ye “CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu” cezası kesti. RTÜK, CHP Lideri Kılıçdaroğlu’nun 24 Mayıs 2022 tarihli 'TURKEN Vakfı' açıklamasını ikinci kez yayınlayan Halk Tv’ye ikinci kez idari para cezası verdi.

HalkTv’ye HDP Mv. Mehmet Tiryaki’nin, Öcalan için kullandığı 'Sayın' ifadesi nedeniyle para ve 3 kez program durdurma cezası da verildi. Oysa ki ifadenin suç olmaktan çıkartıldığını iktidar mensupları övünerek anlatıyordu. Yargıtay içtihatları da ifadeyi suç kabul etmiyor!

RTÜK, TELE1’i de kendisini eleştirdiği gerekçesiyle cezalandırdı. Basın, ifade ve düşünce özgürlüğünün güvencesi altında olan ve üstelik Sayıştay raporuna dayanan eleştiriler nedeniyle RTÜK, TELE1’e para cezası verdi.

MERAKLISINA KILIÇDAROĞLU NOTU: RTÜK, 30 Mayıs’taki toplantısında, Kılıçdaroğlu’nun TURKEN Vakfı açıklamalarını canlı yayınlayan 4 tv kanalına para cezası vermişti. HalkTv de karara tepki olarak, cezaya gerekçe gösterilen Kılıçdaroğlu’nun açıklamasını yeniden yayınlamıştı." 

0 Yorum

Henüz Yorum Yapılmamıştır.! İlk Yorum Yapan Siz Olun

Yorum Gönder

Lütfen tüm alanları doldurunuz!

Puan Durumu

Takım OM G M P
1 ADS  Adana Demir. 7 5 1 16
2 GS  Galatasaray 7 5 1 16
3 İBFK  M.Başakşehir 6 4 0 14
4 BJK  Beşiktaş 7 4 1 14
5 KON  Konyaspor 7 4 1 14
6 FB  Fenerbahçe 6 4 1 13
7 TS  Trabzonspor 7 4 2 13
8 KYS  Kayserispor 7 4 3 12
9 GFK  Gaziantep FK 7 3 2 11
10 KSM  Kasımpaşa 7 3 4 9
11 ALNY  Alanyaspor 7 2 3 8
12 GRS  Giresunspor 6 2 3 7
13 FKGK  Karagümrük 6 1 2 6
14 ANT  Antalyaspor 7 2 5 6
15 İST  İstanbulspor 6 1 3 5
16 MKE  Ankaragücü 6 1 4 4
17 SVS  Sivasspor 7 0 3 4
18 ÜMR  Ümraniyespor 7 0 5 2
19 HTY  Hatayspor 6 0 5 1
20

Reklam

E-Bülten Aboneliği